W sympatycznym, czasem nieporadnym panelu, konsultant ds. przywództwa Simon Sinek i profesor Wharton Adam Grant dyskutują o millenialsach w miejscu pracy. Dziennikarka Katie Couric jest moderatorem, a wśród jej pytań i anegdot zdarzają się ostre sformułowania. getAbstract sugeruje, że spostrzeżenia Sinek’a w połączeniu z obszernymi badaniami i danymi Granta sprawiają, że jest to rozmowa, której nie chcą Państwo przegapić.
Artykuł przetłumaczony algorytmicznie (przepraszamy za niedoskonałości) jako materiał na nasze gry biznesowe.
Take-Aways
- Podobnie jak inne pokolenia, millenialsi tęsknią za rodziną i społecznością, a także za sensowną pracą, która podtrzyma ich styl życia.
- Millenialsi muszą przestać bez końca szukać idealnej pracy i nauczyć się ją pielęgnować. Jednocześnie firmy muszą doskonalić swoje kultury, aby na pierwszym miejscu stawiać ludzi.
- Wpływy z dzieciństwa, takie jak helikopterowi rodzice i wszechobecna technologia sprawiły, że wielu millenialsów jest niepewnych siebie i uzależnionych od swoich urządzeń. Brakuje im potrzebnych umiejętności społecznych, takich jak empatia i umiejętność słuchania.
- Firmy mogą podjąć kroki w celu wspierania rozwoju zawodowego pracowników milenijnych, zakazując używania telefonów w salach konferencyjnych, aby promować interakcje społeczne, zaufanie i współpracę.
- Ponadto, podczas rekrutacji należy pomóc kandydatom do pracy w realistycznym wyobrażeniu sobie typowego dnia pracy na stanowisku, o które się ubiegają.
Podsumowanie
Czego millenialsi oczekują od swojej kariery i od życia? Ogólnie rzecz biorąc, podzielają wartości i cele z resztą społeczeństwa: Tęsknią za rodziną i społecznością, a także za sensowną pracą, która podtrzyma ich styl życia. Jednak, jak twierdzi profesor Wharton Adam Grant, millenialsi są bardziej skłonni prosić o to, czego chcą, ponieważ kładą nacisk na „wyrażanie siebie” i mają niską potrzebę „aprobaty społecznej”. Konsultant ds. przywództwa Simon Sinek waha się przed stwierdzeniem, że millenialsi unikają akceptacji. Ich fascynacja zdobywaniem polubień i zwolenników w mediach społecznościowych jest dowodem na to, że jest inaczej.
„Przekonanie, że można dostać to, co się chce, kiedy się chce, jest obecnie stosowane do innych rzeczy, takich jak relacje społeczne, związki miłosne i kariera.” (Simon Sinek)
Millenialsi mogą pragnąć tych samych rzeczy, co wszyscy inni, ale osiągają te cele w inny sposób. Na przykład, w ciągu swojego życia będą prawdopodobnie wykonywać wiele zawodów. Ich poszukiwanie celowej pracy wiąże się z oczekiwaniem „natychmiastowej gratyfikacji”, co jest efektem dorastania w czasach, gdy można było natychmiast oglądać filmy i otrzymywać zamówienia z Amazona w ciągu jednego dnia. Co więcej, zdrowa gospodarka kształtuje niezadowolenie z pracy: Ludzie tradycyjnie są bardziej zadowoleni ze swojej kariery w dłuższej perspektywie, jeżeli kończą studia w czasie recesji. Natomiast już po kilku miesiącach od rozpoczęcia pracy w firmie, millenialsi mogą uznać, że firma im nie odpowiada i odejść. Traktują swoją karierę jako „polowanie na łupy”. W rzeczywistości celowa kariera nie jest czymś, co się zdarza, lecz czymś, co się buduje i pielęgnuje po znalezieniu obiecującego pracodawcy. Na obronę millenialsów poszukujących pracy przemawia fakt, że kultura wielu firm jest dziś sztywna i arbitralna. Aby przyciągnąć i zatrzymać millenialsów, firmy muszą się rozwijać i stawiać swoich ludzi na pierwszym miejscu.
„Millenialsi mają takie oczekiwania, że 'znajdę idealną pracę’ i … im wyższe są ich oczekiwania, tym gorsze będzie ich życie, nawet jeśli praca jest całkiem dobra.” (Adam Grant)
Pokolenie millenialsów umiejętnie emanuje „szczęściem i pewnością siebie”, której nie czuje. Ze względu na dzieciństwo przesiąknięte technologią, wielu millenialsów jest uzależnionych od swoich urządzeń, co pogarsza ich zdolność do radzenia sobie ze stresem i tworzenia dobrych relacji. Ponadto rodzice helikopterowi pozostawili w tym pokoleniu poczucie niepewności i niekompetencji oraz brak umiejętności społecznych. Dlatego też millenialsom często brakuje empatii i umiejętności słuchania. Dzisiejsze liczne „zepsute kultury korporacyjne”, w których zwalnia się pracowników, aby zbilansować księgi, pogłębiają skutki wychowania millenialsów. Młodzi pracownicy zmieniają miejsca pracy w poszukiwaniu kogoś, kto się nimi zaopiekuje, ale nowoczesne firmy nie przejmują tej roli. Organizacje mogą jednak podjąć kroki w celu wspierania rozwoju zawodowego pracowników milenijnych. Zakazać używania telefonów w salach konferencyjnych, aby promować interakcje społeczne, zaufanie i współpracę. A podczas rekrutacji pomóc kandydatom do pracy w realistycznym wyobrażeniu sobie typowego dnia pracy na stanowisku, o które się ubiegają.
O prelegentach
Simon Sinek jest autorem książki Start with Why, a Adam Grant napisał Originals.